Saturday, February 15, 2014

VIVIX dan keistimewaannya...

Keistimewaan VIVIX Shaklee Disebabkan Ramuan Anggur Muscadine

Anggur Muscadine???



Sebelum ini memang saya tidak penah mendengar apatah lagi melihat sendiri anggur muscadine tue. Anggur muscadine antara kumpulan anggur yang paling mempunyai khasiat tertinggi.  Anggur Muscadine merupakan kandungan utama dalam VIVIX Shaklee selain daripada Lobak Ungu, Elderberry dan Polygonum Cuspidatum.

Untuk melihat kelebihan VIVIX boleh lihat di entri Khasiat VIVIX Shaklee.

Bagi umat Islam, anggur sering disebut dalam Al-Quran yang mana merujuk kepada tumbuhan yang begitu istimewa dan hebat. Antara surah-surah yang disebut adalah:

1. (Al-Baqarah 2:266)
2. (Al-An'aam 6:99)
3. (Yusuf 12:36)
4. (Yusuf 12:49)
5.(Ar-Ra'd 13:4)
6. (Al-Nahl 16:11)



Apakah kelebihan Anggur Muscadine?

Anggur Muscadine berbeza dengan anggur yang lain kerana terkandung lebihan 1 kromsom berbanding anggur yang lain. Biasanya anggur mempunyai 19 pasangan kromsom sahaja. Tetapi dengan anggur muscadine ada 20 kromsom. Disebabkan kandungan kromson nya yang mempunyai pasangannya dan ia memberikan banyak faedah iaitu sifat antioksida yang kukuh dan fungsi imunnya lebih tinggi. 

Saiz anggur ini seperti buah golf iaitu harga mentah mencapat RM100 sebiji!!!


Ramuan Anggur Muscadine

Mahal kan tetapi tak tertanding dengan khasiatnya. Ia boleh didapati di kawasan yang ekstrem iaitu kawasan liar yang menyebabkan anggur muscadine mempunyai tinggi polifenol dan revestrolnya. Selain itu, ia mengandungi asid allegik yang berfungsi sebagai menghalang ataupun menghentikan bahan kimia yang menjadi penyebab kepada kanser  juga anti virus dan anti bacteria. 
  
Ramuan Anggur Muscadine

Anggur Muscadine ini adalah tinggi dalam Quercetin iaitu satu flavonoid yg sangat sihat. Ia juga mengandungi tinggi serat pemakanan berbanding oat ataupun beras.


Your trusted Shaklee Independent Distributor
Salina Ahmat
SID: 1099806
Mobile: 017-3660536 (Call/SMS/Wsap)
Email: salina.ahmat@gmail.com

FB Page: boutiquetravaganza

No comments:

Post a Comment